ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی
سرخط خبرها

خانواده در اسلام و تعلیم و تربیت مهم ترین رکن است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۹
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
خانواده در اسلام و تعلیم و تربیت مهم ترین رکن است
مدیر کل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صوت ویژه به نقش خانواده در این دستگاه پرداخته شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، عاطفه سادات مدبرنژاد در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد گفت: خانواده در اسلام و نیز در تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن است، اگر خانه، مدرسه و مسجد در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صوت ویژه به نقش خانواده در این دستگاه پرداخته شده، در راهکار ۴-۴ سند تحول بنیادین بیان شده است که ما در دستگاه تعلیم و تربیت باید به دنبال افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه باشیم و از طرفی نیز خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها ارائه شود تا بتوانیم آن‌ها را با اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه همسو کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در اداره کل انجمن و اولیا و مربیان برنامه و رویداد مدرسه، منزل، تعالی محصل پیش بینی و طراحی شده است. این رویداد در دو گام تحول آفرین و تعالی بخش به سوی جلو حرکت می‌کند.

مدبرنژاد افزود: اولین گام آن اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب انتشارات انجمن اولیا و مربیان به مدارس سراسر کشور برای تجهیز کتابخانه‌های پیوند و با اولویت مدارسی خواهد بود که دارای اتاق ویژه گفت وگو برای اولیا و مربیان است.

وی ادامه داد: گام دوم این رویداد ارائه خلاقیت ها، نوآوری‌ها و فعالیت‌های بدیع، اثربخش و قابل انتقال به خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان برای تحقق خانواده محوری در نظام تعلیم و تربیت است که امیدواریم با همکاری مدیران کل در سراسر کشور با این طرح، بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و الگو‌هایی به دست آوریم که قابل تعمیم به سراسر کشور باشند.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه زنان در وزارت آموزش و پرورش کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، تمامی اسناد بالادستی اعم از گفتمان انقلاب، قانون اساسی، چرخش‌های تحول آفرین، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند انتظار رئیس جمهور از آموزش و پرورش و ... بررسی شده و بر اساس آن برخی از اولویت‌ها برای کار در حوزه زنان بر هفت محور اساسی استخراج شده است.

وی اضافه کرد: اولین محور آن برنامه ریزی برای زیست عفیفانه، حیا و عفاف و حجاب است. دومین محور رصد و سنجش وضعیت بانوان فرهنگی، دانش آموزان، دانشجومعلمان و والدین است. سومین محور بسترسازی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. محور بعدی آن بسترسازی برای تقویت هویت اسلامی ایرانی در زمینه خانواده‌ها و دختران با رویکرد الگوی سوم زن مسلمان است و محور دیگر آن زمینه سازی برای تقویت و پایداری خانواده‌هاست.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید سلامت خانواده مدنظر قرار بگیرد و محور سلامت خانواده نیز مادر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->