زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان
سرخط خبرها

خانواده در اسلام و تعلیم و تربیت مهم ترین رکن است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۹
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
خانواده در اسلام و تعلیم و تربیت مهم ترین رکن است
مدیر کل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صوت ویژه به نقش خانواده در این دستگاه پرداخته شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، عاطفه سادات مدبرنژاد در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد گفت: خانواده در اسلام و نیز در تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن است، اگر خانه، مدرسه و مسجد در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صوت ویژه به نقش خانواده در این دستگاه پرداخته شده، در راهکار ۴-۴ سند تحول بنیادین بیان شده است که ما در دستگاه تعلیم و تربیت باید به دنبال افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه باشیم و از طرفی نیز خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها ارائه شود تا بتوانیم آن‌ها را با اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه همسو کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در اداره کل انجمن و اولیا و مربیان برنامه و رویداد مدرسه، منزل، تعالی محصل پیش بینی و طراحی شده است. این رویداد در دو گام تحول آفرین و تعالی بخش به سوی جلو حرکت می‌کند.

مدبرنژاد افزود: اولین گام آن اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب انتشارات انجمن اولیا و مربیان به مدارس سراسر کشور برای تجهیز کتابخانه‌های پیوند و با اولویت مدارسی خواهد بود که دارای اتاق ویژه گفت وگو برای اولیا و مربیان است.

وی ادامه داد: گام دوم این رویداد ارائه خلاقیت ها، نوآوری‌ها و فعالیت‌های بدیع، اثربخش و قابل انتقال به خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان برای تحقق خانواده محوری در نظام تعلیم و تربیت است که امیدواریم با همکاری مدیران کل در سراسر کشور با این طرح، بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و الگو‌هایی به دست آوریم که قابل تعمیم به سراسر کشور باشند.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه زنان در وزارت آموزش و پرورش کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، تمامی اسناد بالادستی اعم از گفتمان انقلاب، قانون اساسی، چرخش‌های تحول آفرین، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند انتظار رئیس جمهور از آموزش و پرورش و ... بررسی شده و بر اساس آن برخی از اولویت‌ها برای کار در حوزه زنان بر هفت محور اساسی استخراج شده است.

وی اضافه کرد: اولین محور آن برنامه ریزی برای زیست عفیفانه، حیا و عفاف و حجاب است. دومین محور رصد و سنجش وضعیت بانوان فرهنگی، دانش آموزان، دانشجومعلمان و والدین است. سومین محور بسترسازی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. محور بعدی آن بسترسازی برای تقویت هویت اسلامی ایرانی در زمینه خانواده‌ها و دختران با رویکرد الگوی سوم زن مسلمان است و محور دیگر آن زمینه سازی برای تقویت و پایداری خانواده‌هاست.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید سلامت خانواده مدنظر قرار بگیرد و محور سلامت خانواده نیز مادر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->